Duminica, 23 Septembrie 2018


Primele documente care mentioneaza activitatea aviatica in zona Bacaului dateaza din era de pionierat a domeniului. Evenimente de acest gen sunt mentionate aici din timpul primului razboi mondial, demna de mentionat fiind ziua de 23 noiembrie 1917, cand un avion transportand fluturasi si mesaje privind Marea Unire a aterizat pe aerodromul Bacau.

Aeroportul Bacau In ceea ce priveste structura si marimea aerodromului, acesta avea initial un caracter militar, constituirea sa avand ca punct de plecare baza aeriana locala, subordonata unitatii din Iasi. Primul document oficial care vizeaza Aeroportul Bacau dateaza din februarie 1946, cand Comitetul Romano-Rus de Transport Aerian, alaturi de autoritati locale si reprezentanti ai aviatiei civile, planuieste construirea aeroportului in zona comunei Margineni. Trei luni mai tarziu, se stabileste ca Aeroportul Bacau Gheraesti va avea o lungime de 1000 de metri si o latime de 450 de metri si va fi construit predominant pe directia nord-sud. Pana la sfarsitul anului 1947, aeroportul avea in folosinta un turn de control, un hangar cu capacitatea de sase avioane, un garaj pentru cinci masini, un depozit si atelier, semnalizare luminoasa electrica a cladirilor si obstacolelor, echipament de protectie a navigatiei aeriene. Pe aeroport operau avioane de marfa si pasageri de tipul LI 2, DC-3 si JU-52.

In 1959, autoritatile decid mutarea aeroportului din zona Gheraesti in sudul orasului Bacau, unde infrastructura existenta cuprindea cladiri, o pista de decolare / aterizare din beton cu dimensiunile 2500 m x 80 m, precum si un sistem ICAO de iluminare pentru apropiere si aterizare, de categoria a doua. In 1971 un nou terminal care deservea atat pasageri cat si marfuri a fost inaugurat in partea de nord-est a pistei, acolo unde Aeroportul Bacau opereaza si in ziua de azi.

Infrastructura moderna a aeroportului cuprinde facilitati pentru deservirea unui numar de circa 20.000 de pasageri anual, o centrala electrica proprie precum si una termica, un garaj, o statie meteo, dispozitive de control al traficului aerian si de protectie a navigatiei aeriene (ANP). Incepand din anul 1975 traficul international a fost deschis pe Aeroportul Bacau, statutul acesta deschizand rute aeriene spre destinatii precum: Helsinki, Paris, Copenhaga. Modernizarea a facut posibila primirea oricarui tip de aeronava pe aeroport si operarea unui numar mai mare de curse aeriene pe trasee interne si internationale.

Din anul 1997, Aeroportul Bacau a trecut din administrarea Ministerului Transportului in subordinea Consiliului Judetean Bacau. Dupa o perioada de sistare a traficului international, in data de 1.06.2002, Guvernul Romaniei a decis repunerea aerogarii in drepturi ca aeroport international de pasageri si marfuri. Aeroportul Bacau este singurul din estul Romaniei care poate primi aeronave de transport de marfuri de capacitate mare, precum Il 76 sau AN 124.

In cursul anului 2005, volumul de pasageri a atins o cota semnificativa in comparatie cu anul 2000: 19701 de pasageri imbarcati si 19265 de pasageri debarcati din aeronavele care au operat in aceasta unitate. Volumul de marfuri a fost de asemenea unul important - 249.500 de kilograme. In prezent aeroportul asigura curse interne catre orasele Bucuresti si Timisoara, iar destinatiile internationale spre care puteti gasi o aeronava plecand din Aeroportul Bacau sunt: Copenhaga, Budapesta, Dusseldorf, Frankfurt, Munchen, Stuttgart, Viena, Ancona, Bari, Bergamo, Bologna, Florenta, Milano, Roma, Treviso, Torino, Venetia, Verona, Chisinau.

La inceputul anului 2006 aeroportul a suferit o noua serie de modernizari, care au vizat marirea spatiului pentru pasageri si inlesnirea traseului acestora prin terminal. Fluxurile de intrari si iesiri in aeroport au fost separate, iar spatiul pentru acestea a fost marit. A fost instalat un sistem modern de supraveghere video interna, iar prelucrarea bagajelor se efectueaza acum automat, acestea fiind etichetate electronic si directotionate automat spre destinatia corecta. Au fost amenajate zone de asteptare pentru pasagerii care tranziteaza aeroportul, precum si un birou de informatii. Lucrarile au fost finantate de Consiliul Judetean Bacau si se doresc a fi o avanpremiera la o investitie externa de amploare care sa aduca aerogara la standardele europene corespunzatoare unui aeroport international.